11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dlm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, farklı liderlik tanımlarını değerlendirebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci lider tanımının üç ana bileşeni; liderin özellikleri, izleyenlerin özellikleri ve durumsal faktörler ve aralarındaki etkileşim hakkında bilgi verebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci davranışsal yaklaşımda yer alan farklı liderlik teorilerini inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci liderlik kavramı ile ilişkilendirilen temel sosyal psikolojik unsurlar; sosyal etki, güç, politika gibi konuları açıklayabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci karizmatik liderlik dönüştürücü liderlik, yıkıcı liderlik gibi güncel teori ve kavramlar hakkında tartışabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci özelde liderlik, genelde sosyal bilimlerde bilimsel bir araştırmayı takım halinde yapabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Liderlik Herkesi İlgilendirir.Lider, üye ve durumsal faktörler arasındaki etkileşim.Vaka Analizi
2 Liderlikte Davranışsal YaklaşımVaka Analizi R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
3 Perakende Sektöründe Liderlik DinamikleriKonuşmacı Sunumu
4 Liderlik Simülasyon Uygulaması: Eğitim ve 1. Senaryo VLeader Training and Simulation Game
5 Liderlik Özelliklerinin AnaliziKişisel lider Gelişim Planı Hazırlanması R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
6 Perakende Sektöründen Lider Mülakatlarının Sunumu 11,5 saatlik mülakatların yapılması ve Powerpoint sunumlarının hazırlanması
7 Durumsal Yaklaşımın Liderlik Kavramına UygulanmasıDurumsal Faktörler ve TeorilerLiderlik Simülasyon Uygulaması: R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
8 Ara Sınav
9 Sosyal Etki, Güç ve PolitikaLiderlik Simülasyon Uygulaması: R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. HillKagitcibasi, C. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi, İstanbul
10 Güncel Teoriler: Liderlik ve Değişim: Karizmatik ve Dönüştürücü LiderlikLiderlik Simülasyon Uygulaması: R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
11 Güncel Teoriler: Etik Liderlik ve LMXLiderlik Simülasyon Uygulaması: R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
12 Liderliğin Karanlık Yüzü: Yıkıcı Liderlik R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. HillDownfall filmi
13 Liderlik Vaka Analizi Çalışmaları Harvard Business School Cases
14 Öğrenciler Tarafından çekilen Kısa Filmlerin Sunumu ve Tartışılması
15 Liderlik Teorileri İlgili Seçilen Bir Filmin İzlenmesi ve Tartışılması Son Kale / Last Castle
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitapların bölümleri, power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Harvard Business School Cases

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
1
26
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
    Toplam
164

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli
4

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;      

5

Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı;

6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli
8 Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli;
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
13 İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010